ChatGPT: Επαναπροσδιορίζοντας τη δημιουργία περιεχομένου με AI

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ChatGPT: Επαναπροσδιορίζοντας τη δημιουργία περιεχομένου με AI

"Εδώ και λίγο καιρό το ChatGPT έχει κάνει μεγάλο buzz γύρω από το όνομά του. Αν και εμφανίστηκε μόλις τους προηγούμενους μήνες έχει ήδη 151 εκ. αποτελέσματα αναζητήσεων στην Google! Τι στο καλό όμως είναι το ChatGPT που υπόσχεται να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα στο διαδίκτυο;"

Εδώ και λίγο καιρό το ChatGPT έχει κάνει μεγάλο buzz γύρω από το όνομά του. Αν και εμφανίστηκε μόλις τους προηγούμενους μήνες έχει ήδη 151 εκ. αποτελέσματα αναζητήσεων στην Google!

Τι στο καλό όμως είναι το ChatGPT που υπόσχεται να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα στο διαδίκτυο και πώς μπορεί κάποιος δημιουργός περιεχομένου να επωφεληθεί απ’ αυτό;

Πάμε να δούμε αναλυτικά!

Τι είναι το ChatGPT;

Το ChatGPT είναι μια καινοτόμος πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης (AI) που επιτρέπει στους υπολογιστές να δημιουργούν συνομιλίες που μοιάζουν με τις ανθρώπινες. Πώς το κάνει αυτό; Χρησιμοποιεί στατιστική ανάλυση και αλγορίθμους μηχανικής μάθησης σε υπάρχουσες συνομιλίες ή κείμενο για να προβλέψει την επόμενη λέξη, φράση ή απάντηση.

Αυτό το τεχνολογικό θαύμα της τεχνητής νοημοσύνης, επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν ερωτήσεις ή να υποβάλλουν αιτήματα σε οποιαδήποτε γλώσσα με σκοπό να τους βοηθήσει να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους. Με αυτό το τρόπο το ChatGPT ανοίγει νέους ορίζοντες επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων και μηχανών.

Οι εφαρμογές που έχει είναι πολλές και σε διαφορετικούς τομείς. Εγώ όμως αποφάσισα να καταπιαστώ με αυτόν τον τομέα που “καίει” τους δημιουργούς περιεχομένου και πιο συγκεκριμένα τους κειμενογράφους.

Θα αντικαταστήσει το ChatGPT τους δημιουργούς περιεχομένου;

Η πιο “καυτή” ερώτηση, έχει μία αρκετά ξεκάθαρη απάντηση.

Ο Neil Patel σε πρόσφατη ομιλία που έδωσε σχετικά με το SEO περιεχόμενο και τα AI tools ανέφερε περιληπτικά τα κάτωθι:

Αυτό το τεχνολογικό θαύμα της τεχνητής νοημοσύνης, επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν ερωτήσεις ή να υποβάλλουν αιτήματα σε οποιαδήποτε γλώσσα με σκοπό να τους βοηθήσει να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους. Με αυτό το τρόπο το ChatGPT ανοίγει νέους ορίζοντες επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων και μηχανών.

Οι εφαρμογές που έχει είναι πολλές και σε διαφορετικούς τομείς. Εγώ όμως αποφάσισα να καταπιαστώ με αυτόν τον τομέα που “καίει” τους δημιουργούς περιεχομένου και πιο συγκεκριμένα τους κειμενογράφους.

"Πολλοί χρησιμοποιούν τα AI tools ώστε να παράξουν μεγάλο όγκο περιεχομένου που θα είναι αρεστός στις μηχανές αναζήτησης. Όμως, η αλήθεια είναι ότι μ’ αυτό το τρόπο θα πετύχουν το αντίθετο. Πλέον όλες οι μηχανές αναζήτησης αναγνωρίζουν το περιεχόμενο που είναι ολοκληρωτικά φτιαγμένο από Ai και δεν το θέλουν. Ο λόγος; Απλός! Γιατί αν συμβεί κάτι τέτοιο η αξία που προσφέρουν οι μηχανές αναζήτησης θα μειωθεί στο ελάχιστο και αυτό σίγουρα δεν το θέλει ούτε η Google ούτε κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης. Την ίδια τακτική αναμένεται να ακολουθήσουν και τα Social Media"

Και αφού το λέει ο Neil, νομίζω ότι μπορούμε να είμαστε ήσυχοι, τουλάχιστον για το κοντινό μέλλον.

Με βάση όμως τα παραπάνω γεννάται ένα άλλο ερώτημα: Δηλαδή, δε χρησιμοποιούμε τα AI εργαλεία;

Όπως ανέφερα πρόσφατα και σ’ ένα συνάδελφο σε σχετική κουβέντα, τα ai εργαλεία είναι φίλοι μας. Αρκεί να τα χρησιμοποιήσουμε με σύνεση. Μπορούν να μας γλιτώσουν πολύτιμο χρόνο, να μας δώσουν ιδέες αλλά μέχρι εκεί. Αν δημοσιεύσουμε ένα κείμενο που είναι φτιαγμένο εξ’ ολοκλήρου με τεχνολογία AI, τότε πιθανότατα θα εντοπιστεί από τις μηχανές αναζήτησης και θα βαθμολογηθεί αρνητικά από αυτές.

Πώς λοιπόν να χρησιμοποιήσω το ChatGPT;

Το ChatGPT είναι ένα συναρπαστικό εργαλείο για κειμενογράφους, δημιουργούς περιεχομένου και όχι μόνο. Και παρόλο που είναι πολύ νέο, υπάρχουν ήδη μερικά εκπληκτικά χαρακτηριστικά που μπορείς να εκμεταλλευτείς! Μη περιμένεις να κάνει θαύματα, ειδικά τώρα που βρίσκεται ακόμα στην αρχή. Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορεί να τα κάνει καλά και να σε βοηθήσει. Ας τα δούμε!

Brainstorming

Θέλεις να βρεις ιδέες για ένα θέμα π.χ. “ποιοι είναι οι καλύτεροι τρόποι να πουλήσω τα προϊόντα μου online;” Δεν έχεις παρά να ρωτήσεις το ChatGPT γι’ αυτό και να περιμένεις την απάντηση. Αυτό ακριβώς έκανα και εγώ για να σου το δείξω στην πράξη.

Όπως μπορείς να καταλάβεις και από τα αποτελέσματα, δεν τα πάει και άσχημα!

Αν όμως εξακολουθείς να μην είσαι ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα,τότε δεν έχεις παρά να ζητήσεις και άλλα επιπρόσθετα αποτελέσματα ή ακόμα και να το κατευθύνεις προς μία συγκεκριμένη πορεία.
Βέβαια, πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου ότι το ChatGPT αντλεί τις πληροφορίες από το διαδίκτυο και όπως όλοι ξέρουμε, ότι γράφεται δεν είναι απαραιτήτως σωστό. Οπότε θέλει λίγη προσοχή.

Δημιούργησε κάτι πολύ συγκεκριμένο

Μία από τις δυνατότητες που έχει το ChatGPT είναι να δέχεται εντολές. Επομένως, αν του δώσεις συγκεκριμένες κατευθύνσεις μπορείς να δημιουργήσεις αυτό ακριβώς που έχεις στο μυαλό σου.

Π.χ. Μπορείς να αντιγράψεις ένα κείμενο που θες και να του ζητήσεις να κάνει μία περίληψη ή να δημιουργήσει bullets.

Για το συγκεκριμένο παράδειγμα χρησιμοποίησα ένα μέρος από πρόσφατο κείμενό μου, όπου του ζήτησα να δημιουργήσει μια περίληψη χρησιμοποιώντας όμως και μία συγκεκριμένη φράση. Ιδού:

Τι να προσέξετε στο ChatGPT

Όπως καθετί καινοτόμο που προσφέρει τόσες πολλές δυνατότητες, χρειάζεται προσοχή ώστε να μην την πατήσεις σαν αρχάριος.

Μη χρησιμοποιείς ΠΟΤΕ το αποτέλεσμα ακριβώς όπως στο δίνει το ChatGPT

 Υπάρχουν πολλοί λόγοι που δεν πρέπει να το κάνεις αυτό αλλά οι δύο πιο σημαντικοί είναι οι εξής: 

  1. Αυτό που ζήτησες από το ChatGPT μπορεί να το έχουν ζητήσει με τον ίδιο τρόπο ήδη και άλλοι άνθρωποι. Τι πάει να πει αυτό; Ότι το αποτέλεσμα που θα λάβεις θα είναι σχεδόν ή και ακριβώς το ίδιο με όλους αυτούς τους ανθρώπους. Επομένως, αν επιχειρήσεις να το δημοσιεύσεις κινδυνεύεις και από τις μηχανές αναζήτησης αλλά και να φανεί από τους αναγνώστες ότι δεν είναι αυθεντικό.
  1. Όσο προηγμένο και αν είναι το ChatGPT παραμένει μία μηχανή. Δεν έχει συναίσθημα, ούτε συγκεκριμένο χαρακτήρα όπως χρειάζεται να έχει το κείμενό σου. Για να δώσεις ψυχή στο κείμενο χρειάζεται και η παρέμβασή σου.

Τα αποτελέσματα που θα πάρεις μπορεί να μην είναι σωστά ή να μην είναι ενημερωμένα

Το ανέφερα και παραπάνω. Το ChatGPT είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο. Γι’ αυτό μπορεί στα ερωτήματα που θα θέσεις να μην πάρεις σωστή απάντηση ή ακόμη και  να μην πάρεις καμία απάντηση γιατί πρόκειται για πρόσφατο γεγονός.

Κοίταξε τι έγινε όταν ρώτησα το ChatGPT για το πρόσφατο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου:

Ανακεφαλαιώνοντας

Νιώθω ότι το ChatGPT και όλος ο ντόρος που γίνεται γύρω από αυτό μας προετοιμάζει για κάτι μεγάλο. Είναι πολύ πιθανόν να είναι μόνο η αρχή για το πως θα κάνουμε τη δουλειά μας στο μέλλον. Αλλά μη φοβάσαι! Ούτε πρόκειται να αντικαταστήσει τους επαγγελματίες και σίγουρα ούτε να κυριεύσει τον πλανήτη.

Το ChatGPT είναι ένα εργαλείο που θα πρέπει να του δώσουμε σημασία για να μας κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη και να μας εξελίξει παραπάνω.

Ακόμη και αν δεν είσαι επαγγελματίας κειμενογράφος, δοκίμασέ το. Παίξε μαζί του και προσπάθησε να καταλάβεις τον τρόπο που λειτουργεί γιατί είναι σχεδόν σίγουρο ότι σε όποιον τομέα και αν εργάζεσαι, θα το βρεις μπροστά σου κάποια στιγμή.

Κοίταξε τι έγινε όταν ρώτησα το ChatGPT για το πρόσφατο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Scroll to Top