Η σημασία του personalization στη στρατηγική περιεχομένου της επιχείρησής σας

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Η σημασία του personalization στη στρατηγική περιεχομένου της επιχείρησής σας

"Κατά το γνωστό site Backlinko, το πρώτο αποτέλεσμα στην Google καταλαμβάνει σε μέσο όρο το 31,7% των κλικ αναζήτησης. Αυτό υπογραμμίζει το πόσο σημαντική είναι η διανομή σχετικού και πολύτιμου περιεχομένου ώστε να βρίσκεται η επιχείρησή σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης."

Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, το 71% των καταναλωτών περιμένει εξατομικευμένες εμπειρίες από τις εταιρίες. Ωστόσο, το 76% νιώθει απογοήτευση όταν δεν συναντά τέτοιες εμπειρίες. Αυτά τα στοιχεία υπογραμμίζουν την αξία του personalization στη δημιουργία περιεχομένου.

Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε τι ακριβώς είναι η εξατομικευμένη στρατηγική περιεχομένου, πώς μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό χαρτί στην ανάπτυξή της επιχείρησής σας και τα 5 βήματα που πρέπει να εφαρμόσετε για να επιτύχετε τη μέγιστη αποδοτικότητα.

Τι είναι η εξατομικευμένη στρατηγική περιεχομένου;

Φανταστείτε ότι διαχειρίζεστε ένα εστιατόριο. Μία στρατηγική περιεχομένου θα ήταν να έχετε έναν βασικό κατάλογο όπως πολλά άλλα εστιατόρια. Ο κατάλογος αυτός περιλαμβάνει πιάτα που αρέσουν στους περισσότερους ανθρώπους, αλλά δεν έχει κάτι πραγματικά μοναδικό. Πρόκειται δηλαδή για μία γενική στρατηγική.

Από την άλλη πλευρά, η εξατομικευμένη στρατηγική είναι σαν να έχετε έναν κατάλογο που έχει σχεδιαστεί ειδικά για το εστιατόριο σας, με βάση τις προτιμήσεις των πιο συχνών θαμώνων, την τοπική κουζίνα και τις ιδιαιτερότητες του εστιατορίου σας. Το αποτέλεσμα; Ο κατάλογος να είναι πιο στοχευμένος και να αντιπροσωπεύει πολύ καλύτερα το κοινό σας.

Και στον ψηφιακό κόσμο υπάρχει ακριβώς η ίδια λογική. Μια γενική στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί να σας φέρει επισκέπτες, αλλά μια εξατομικευμένη στρατηγική θα φέρει τους σωστούς επισκέπτες, αυτούς που θα αγαπήσουν το brand σας γιατί τους προσφέρεται κάτι μοναδικό.

Τι κερδίζετε με μία εξατομικευμένη στρατηγική marketing περιεχομένου;

Δημιουργείτε αφοσιωμένο κοινό 

Όταν το περιεχόμενό σας είναι πραγματικά σχετικό και ανταποκρίνεται στις ειδικές ανάγκες και ενδιαφέροντα του κοινού – στόχου (target persona), αυτό έχει ως αποτέλεσμα  περισσότερη δέσμευση και αφοσίωση.

Ας πάρουμε το παράδειγμα του εστιατόριου και πάλι. Όταν γνωρίζετε ακριβώς τις γαστρονομικές προτιμήσεις των πελατών σας, μπορείτε να ετοιμάσετε πιάτα που τους ταιριάζουν τέλεια.

Κατανοώντας το κοινό σας, προσαρμόζετε την προσφορά σας ακριβώς σε αυτό που ζητούν και έχουν ανάγκη. Έτσι, δεν προσελκύετε απλώς πελάτες, αλλά λάτρεις των πιάτων σας που θα επιστρέψουν ξανά και ξανά, και θα προτείνουν την επιχείρησή σας σε φίλους και οικογένεια.

Βελτιώνετε την ορατότητα της επιχείρησής σας στις μηχανές αναζήτησης

Σύμφωνα με έρευνα του Backlinko, το πρώτο αποτέλεσμα στην Google καταλαμβάνει σε μέσο όρο το 31,7% των κλικ αναζήτησης. Αυτό υπογραμμίζει το πόσο σημαντική είναι η διανομή σχετικού και πολύτιμου περιεχομένου ώστε να βρίσκεται η επιχείρησή σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Έχοντας αυτό ως προτεραιότητα, μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητες η επιχείρησή σας να βρίσκεται εκεί.

Παρόμοια, με ένα εστιατόριο που βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο μιας πόλης, όπου περισσότεροι πελάτες μπορούν να το δουν και να το επιλέξουν, το να είστε στην κορυφή των αποτελεσμάτων της Google κάνει την επιχείρησή σας πιο προσβάσιμη στους χρήστες.

Όσο πιο υψηλά βρίσκεται η επιχείρησή σας στα αποτελέσματα αναζήτησης, τόσο πιο πολλοί είναι οι πελάτες που είναι πιθανό να επισκεφθούν τη σελίδα σας και να επιλέξουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Σε τελική ανάλυση, είναι σαν να προσφέρετε στους πελάτες σας έναν άμεσο δρόμο προς την πόρτα σας, καθιστώντας τη διαδικασία επιλογής πολύ πιο εύκολη για αυτούς.

Αυξάνετε τις πωλήσεις

Όταν το περιεχόμενό σας είναι σχεδιασμένο για να ανταποκρίνεται στις μοναδικές ανάγκες και προτιμήσεις του κοινού σας, όχι μόνο βελτιώνετε την εμπειρία του χρήστη, αλλά συμβάλλετε και στην αύξηση των πωλήσεων.

Ας αναφέρουμε ξανά το γνωστό παράδειγμα του εστιατορίου: αντί να προσφέρετε ένα συνηθισμένο μενού, προσαρμόζετε τα πιάτα σας βάσει των γευστικών προτιμήσεων των πελατών σας. Ο πελάτης, νιώθοντας την εκτίμηση και την φροντίδα, είναι πιο πιθανό να παραγγείλει περισσότερα πιάτα ή ακόμα και να επιστρέψει στο μέλλον, αυξάνοντας τις συνολικές πωλήσεις.

Με τον ίδιο τρόπο, αν εφαρμόσετε μια εξατομικευμένη στρατηγική περιεχομένου, είναι πιο πιθανό να αγοράσουν οι επισκέπτες της σελίδας από εσάς, αυξάνοντας τις πωλήσεις και το κέρδος της επιχείρησής σας.

Πρακτικά βήματα για τη δημιουργία μιας προσαρμοσμένης στρατηγικής

1ο Βήμα: Καθορίστε τους στόχους σας

Πριν μπείτε στην διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου, είναι σημαντικό να έχετε μια σαφή ιδέα για το ποιοι είναι οι επιχειρηματικοί σας στόχοι.

Είναι η αύξηση επισκεψιμότητας του website; Η βελτίωση των πωλήσεων ή μήπως η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του brand;

Γνωρίζοντας την τελική σας επιδίωξη μπορείτε να ακολουθήσετε τα αντίστοιχα βήματα για να φτάσετε στον στόχο σας.

2ο Βήμα: Αναλύστε το κοινό σας

Η ανάλυση του προφίλ των πελατών σας είναι μια αποφασιστική διαδικασία που μπορεί να επηρεάσει όλες τις υπόλοιπες δράσεις και στρατηγικές της επιχείρησής σας.

Χωρίς μια ξεκάθαρη εικόνα για το ποιοι είναι οι πελάτες σας, είναι δύσκολο να δημιουργήσετε εξατομικευμένες και αποτελεσματικές καμπάνιες.

3ο Βήμα: Δημιουργήστε σχετική θεματολογία

Βάση της κατανόησης του κοινού σας, δημιουργήστε κεντρική θεματολογία που αντικατοπτρίζουν τα ενδιαφέροντά τους, και σχεδιάστε το περιεχόμενό σας γύρω από αυτά.

4ο Βήμα: Οργανώστε το περιεχόμενό σας

Σχεδιάστε ένα ημερολόγιο περιεχομένου που ορίζει πότε και πού θα δημοσιεύετε το περιεχόμενό σας. Επίσης, σκεφτείτε τον τρόπο με τον οποίο το περιεχόμενό σας θα προωθηθεί στα διάφορα κανάλια.

5ο Βήμα: Αξιολογήστε και προσαρμοστείτε

Η προσαρμοσμένη στρατηγική περιεχομένου πρέπει να είναι ευέλικτη.

Χρησιμοποιήστε τα κατάλληλα εργαλεία για να παρακολουθείτε την απόδοση του περιεχομένου σας και να το προσαρμόζετε ανάλογα με τις ανάγκες.

Συνοπτικά

Η δημιουργία μιας εξατομικευμένης στρατηγικής content marketing δεν είναι απλά μία διαδικασία που είναι “καλό να την έχετε”. Αποτελεί μία απαραίτητη στρατηγική προσέγγιση για κάθε επιχείρηση που θέλει να διακριθεί στον ψηφιακό κόσμο.

 Το προσαρμοσμένο περιεχόμενο μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ένα αφοσιωμένο κοινό, να βελτιώσετε την ορατότητά σας στις μηχανές αναζήτησης και να αυξήσετε τις πωλήσεις.

Η εφαρμογή της στρατηγικής marketing περιεχομένου περιλαμβάνει κάποια σημαντικά βήματα όπως την οριοθέτηση στόχων, την ανάλυση του κοινού σας, τη δημιουργία και τη διανομή του περιεχομένου στα σωστά κανάλια και τέλος την ανάλυση αυτών των κινήσεων για την εξαγωγή αποτελεσμάτων. 

Θέλετε να δημιουργήσετε αποτελεσματική στρατηγική περιεχομένου αποκλειστικά για το κοινό σας;

Η στρατηγική περιεχομένου είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο, συνέπεια και προσαρμοστικότητα. Αν θέλετε να μάθετε πως μπορώ να συμβάλω στη δημιουργία τέτοιου περιεχομένου, είμαι εδώ για να σας βοηθήσω.

Επικοινωνήστε μαζί μου σήμερα για να δώσω ζωή στο περιεχόμενο της επιχείρησής σας!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Scroll to Top