Πώς να χρησιμοποιήσετε το storytelling για να ενισχύσετε τo brand σας;

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Πώς να χρησιμοποιήσετε το storytelling για να ενισχύσετε τo brand σας;

"Το storytelling είναι ένα ισχυρό εργαλείο marketing που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση του brand σας. Όταν γίνεται σωστά, μπορεί να σας βοηθήσει να συνδεθείτε με το κοινό σας σε συναισθηματικό επίπεδο, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας."

Τι είναι το brand storytelling;

Πριν δούμε πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το storytelling για να ενισχύσετε την επωνυμία σας, ας δούμε πρώτα τι ακριβώς είναι το brand storytelling.

Ο ορισμός που δίνει το Scribewise blog για το brand storytelling είναι ο εξής:

”Το brand storytelling χρησιμοποιεί την τεχνική της αφήγησης για να συνδέσει την επωνυμία σας με τους πελάτες, με έμφαση στη σύνδεση αυτού που υποστηρίζετε με τις αξίες που μοιράζεστε με τους πελάτες σας”.

Με πιο απλά λόγια, μέσω της αφήγησης μιας ιστορίας βοηθάτε το κοινό να γνωρίσει και να συνδεθεί με το DNA και την ταυτότητα της επιχείρησής σας σε πιο ανθρώπινο επίπεδο.

Όπως αναφέρει πολύ εύστοχα ο Seth Godin:

«Το marketing δεν είναι πλέον για τα πράγματα που φτιάχνεις, αλλά για τις ιστορίες που λες».

Δεν είναι τυχαίο, ότι όλες οι επιτυχημένες εταιρείες, είτε μικρομεσαίες είτε κολοσσοί, χρησιμοποιούν το brand storytelling. 

Σκεφτείτε, τη Coca-Cola, την Disney και άλλα τόσα μεγάλα brands. Καμία από αυτές τις εταιρίες δεν εστιάζει την αφήγησή της σε στείρο πωλησιακό επίπεδο, αλλά όλες αυτές επενδύουν στη δημιουργία συναισθημάτων προς το κοινό – αποδέκτη της.

ΟΚ, προφανώς δε διαθέτετε το μέγεθος αυτών των εταιριών, αλλά η τακτική και η λογική είναι η ίδια ακριβώς, ανεξαρτήτως budget.

Τώρα που είπαμε τι είναι το brand storytelling, είμαστε έτοιμοι να δούμε πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε προς όφελος της επιχείρησής σας.

Πάμε να δούμε!

Ποια είναι τα συστατικά που χρειάζεστε για να χτίσετε το brand storytelling σας;

Ανακαλύψτε το “γιατί” και ορίστε το

Το ερώτημα που πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας είναι το εξής: 

“Γιατί οι άνθρωποι πρέπει να ενδιαφέρονται για την επιχείρησή μου;”

“Τι μπορούμε να τους προσφέρουμε που άλλες επιχειρήσεις δεν το κάνουν ή δεν μπορούν να το κάνουν το ίδιο καλά;”

Όσο πιο ξεκάθαρες είναι οι απαντήσεις σας, τόσο πιο δυνατό θα είναι και το brand storytelling σας. Αυτές οι απαντήσεις είναι που θα κρίνουν το τόνο που θα δώσετε στην ιστορία και τη γλώσσα που θα χρησιμοποιήσετε για να επικοινωνήσετε με το κοινό σας. Γι’ αυτό το λόγο, φροντίστε να είστε ειλικρινείς σε αυτά που θα μοιραστείτε με τον copywriter που θα αναλάβει τη δημιουργία της ιστορίας.

Μάθετε καλύτερα το κοινό σας και βάλτε το στη θέση του πρωταγωνιστή

Κάθε ιστορία έχει τουλάχιστον ένα πρωταγωνιστή. Μέχρι πρότινος, πολλές επιχειρήσεις πίστευαν ότι ο πρωταγωνιστής στις ιστορίες τους θα έπρεπε να είναι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που παρείχαν. Πλέον, αυτό έχει ξεπεραστεί και όλο και περισσότερες εταιρίες θέτουν πρωταγωνιστή της ιστορίας τους, το ίδιο το κοινό στο οποίο απευθύνονται. 

Γιατί; Μα, γιατί από τη φύση μας οι άνθρωποι θέλουμε να νιώθουμε ότι κάπου ανήκουμε και ότι μας καταλαβαίνουν και μας νοιάζονται. Χρησιμοποιώντας αυτό το στοιχείο και θα προσελκύσετε το κοινό – στόχο σας αλλά και θα φέρετε πιο κοντά στο brand σας, το ήδη υπάρχον.

Δημιουργήστε εμπόδια στον πρωταγωνιστή και δώστε τη λύση γι’ αυτά

Ποια είναι τα καθημερινά προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει ο ήρωας της ιστορίας σας; Δηλαδή, ουσιαστικά, ποια είναι τα εμπόδια που έχει το κοινό σας; Δείξτε στο κοινό σας ότι γνωρίζετε τις δυσκολίες που συναντάει. Αυτό το συστατικό είναι πολύ σημαντικό γιατί δείχνει ότι το brand σας έχει ενσυναίσθηση. 

Αφού λοιπόν το κάνετε αυτό, στη συνέχεια δείξτε ότι έχετε τη λύση. Η λύση, είναι ουσιαστικά το UVP του brand σας, αυτό δηλαδή που σας κάνει να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό.

Αφήστε το συναίσθημα να μιλήσει

Κάθε αφήγηση ιστορίας έχει και μία κατάληξη. Ποια θα είναι αυτή, αν ο πρωταγωνιστής χρησιμοποιήσει τις λύσεις που προτείνετε; Τι θα χάσει αν δεν ακολουθήσει αυτό το δρόμο; Τι θα κερδίσει, επιλέγοντάς τον; Οι απαντήσεις σ’ αυτές τις ερωτήσεις θα βοηθήσουν το κοινό σας να πάρει μία γρήγορη απόφαση.

Το αν θα αποφασίσει να σας ακολουθήσει σ’ αυτό το ταξίδι ή αν θα επιλέξει μία άλλη επωνυμία, εξαρτάται με το κατά πόσο πετυχημένη ή όχι είναι η αφήγησή σας. Και για να είναι επιτυχημένη χρειάζεται συναίσθημα. Γιατί στο κάτω κάτω αυτό που “πουλάτε” μέσω μίας στρατηγικής storytelling είναι συναισθήματα, όχι προϊόντα.

Ανακεφαλαιώνοντας

Το brand storytelling είναι ένα ακόμη εργαλείο marketing που μπορεί να σας βοηθήσει να συνδεθείτε με τους πελάτες και να ενισχύσετε την επιχείρησή σας. Όταν χρησιμοποιείται αυθεντικά, μελετημένα και με συνέπεια, η αφήγηση ιστοριών θα σας βοηθήσει να οικοδομήσετε βαθιές και ουσιαστικές σχέσεις με τους πελάτες σας. Επιπλέον, θα σας βοηθήσει να ενισχύσετε και να αναπτύξετε την επιχείρησή σας με τρόπους που δε φανταζόσασταν ποτέ ότι είναι δυνατοί.

Εάν θέλετε και εσείς να απολαύσετε όλα αυτά τα οφέλη που προσφέρει το brand storytelling τότε, επικοινωνήστε μαζί μου και ελάτε να δημιουργήσουμε μαζί την ιδανική ιστορία για την επιχείρησή σας.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Scroll to Top